Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Centrala funktioner
Denna produktbeskrivning har översatts från engelska - Se den ursprungliga versionen här
Artikelnummer: 81555
BD10 Hybrid Bass Driver är Maxon första överdrivspedal designad speciellt för basgitarren, och erbjuder möjligheten att blanda den rena signalen med en mängd olika mättade toner för att skapa en rad förvrängda ljud. Pedalen kan också användas med gitarrer för att producera rena / smutsiga förstärkarsimuleringar. Ett antal kontroller ger utmärkta justeringar av pedalens effekter, och erbjuder upp till + 6dB av ren boost, + 14dB av drive boost, och dedikerade kontroller för bas och diskant. Pedalen har också en lågimpedansbuffrad förbikoppling, vilket minskar mängden signalförlust i långa kablar och andra effektenheter.
För att skapa den bästa överdrivspedalen för basgitarr samarbetade Maxon med den berömda japanska bassisten Masaki Yamada för att säkerställa att pedalen kan hålla jämna steg med de mest energiska spelarna och samtidigt behålla en låg punch. Resultatet var en pedal som erbjöd en mängd olika effekter med en ledad förvrängning, vilket gjorde det möjligt för spelare att hitta det perfekta ljudet för deras spelstil. Med distar från en halvsmutsig boost till en stansig rörliknande slipning kan spelare till och med skapa ett supermättat strimljud.
Maxon startade i Japan 1965 under namnet Nisshin Onpa och tillverkade gitarruppsamlingar innan han tillverkade OEM-produkter för andra företag. Nisshin Onpa var ansvarig för att utforma och tillverka många legendariska pedaler medan han arbetade i samarbete med Ibanez, inklusive TS-808 / TS808 och TS9 rörskrikare. Även om många av pedalerna som Maxon skapade släpptes under Ibanez namnet, producerade Maxon pedaler under sitt eget namn, och 2002 när de två företagen gick iväg, började Maxon driva sitt namn som en tillverkare av högkvalitativa effekter. Idag producerar Maxon "svåra att hitta" effektpedaler av vintage typ och används av många konstnärer som Pearl Jam, Troy Van Leeuwen, Steve Stevens, Brad Whitford och många fler.