Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Centrala funktioner
Denna produktbeskrivning har översatts från engelska - Se den ursprungliga versionen här
Artikelnummer: 81602
RTD800 erbjuder den ultimata "smuts" -pedalen med en kombination av överdriv, distorsion och boost på en plats. Spelare kan uppnå en mängd mättade gitarrtoner tack vare de olika klippningsstegen i solid state med ett riktigt dual-triode-rör. Denna mångsidiga pedal erbjuder mer än en traditionell röröverdrift, inklusive extreme metallförvrängning, och boost.
RTD800 ger en frodig överdrivskanal med en varm, organisk ton som fångar varje nyans och dynamik, för ett riktigt ljud. Distortion-kanalen ger enastående gain och karaktär, perfekt för fräscha solon, med hållbarhet och tydlighet. När den används vid maximala distorsionsnivåer, upprätthåller RTD800 din gitarrs dynamiska respons för en utmärkt ton.
Förutom en överdriv och förvrängning har RTD800 också en fotomkopplingsbar Boost-funktion som kan ändras mellan 3-9dB via en intern trimkruka. Denna funktion är särskilt användbar för att lägga till effekter på solo eller riff.
Maxon startade i Japan 1965 under namnet Nisshin Onpa och tillverkade gitarruppsamlingar innan han tillverkade OEM-produkter för andra företag. Nisshin Onpa var ansvarig för att utforma och tillverka många legendariska pedaler medan han arbetade i samarbete med Ibanez, inklusive TS-808 / TS808 och TS9 rörskrikare. Även om många av pedalerna som Maxon skapade släpptes under Ibanez namnet, producerade Maxon pedaler under sitt eget namn, och 2002 när de två företagen gick iväg, började Maxon driva sitt namn som en tillverkare av högkvalitativa effekter. Idag producerar Maxon "svåra att hitta" effektpedaler av vintage typ och används av många konstnärer som Pearl Jam, Troy Van Leeuwen, Steve Stevens, Brad Whitford och många fler.