Vanliga frågor och svar

Vilken mervärdesskattesats kommer jag betala, för order placerats men inte sänds före den fjärde januari 2011?

Du betalar det totala pris som angavs online, och inget mer. Mervärdesskattesats ändrats till 20% den 4:e januari 2011, men Gear4music kommer att betala extra moms kostnaden för alla beställningar som gjorts före den 4:e januari, även om de inte har sänts till efter den 4:e januari.

Jag söker en specifik produkt men jag kan inte hitta det på din webbplats.
Vänligen skicka oss ett email med din förfrågan, eller Ring oss på 081-241 03 60

Ditt pris är dyrare än en annan återförsäljare!
Det måste vara fel. Men om du är riktigt säker, vänligen ring oss och om priset är äkta kommer vi att göra vårt bästa för att matcha, eller ge ett ännu bättre pris!

Var kan jag lära mig mer om musikinstrument och utrustning?
Vi har all information du kan behöver på vår webbplats. Kolla in våra Tips och råd webbplats. Resursen kommer att uppdateras minst en gång i veckan med alla senaste tips och tricks som hjälper dig bestämma vilket instrument att köpa och hur man kan förbättra din spelar.

Kan jag placera min beställning via telefon istället för online?
Självklart. Om du redan har registrerat ett konto med oss online, är beställning per telefon snabb och enkel, särskilt om du vet ditt kontonummer.

Om jag registrerar online, kommer ni att skicka massor av skräppost?
Lol Vi skickar bara meddelanden om status för din order samt ett gear4music nyhetsbrev en gång var andra till tredje vecka. Vi kommer inte skicka dina uppgifter till tredje part för marknadsföring.

Hur markerar jag ett leveransdatum för min beställning?
På sidan kundvagnen visas texten "Klicka här om du vill markera ett leveransdatum". När det klickas visas en kalendersida kan du välja ditt önskade leveransdatum. Leveransdatum beräknas baserat på våra lagers tillgänglighet eller när artikeln förväntas anlända från tillverkaren. Om vi behöver ändra ditt leveransdatum på grund av oförutsedda omständigheter, kommer vi låta dig veta i förväg med e-post eller SMS text.

Vad är din garanti och returnerings politicy?
Du kan se mer information om våra garantier och returnerar politik på den INFORMATION sida.

Hur kan jag ändra leveransadressen för min beställning?
Du kan bara ändra leveransadress när en order lagts och om de detaljer som du tillhandahåller klarar våra säkerhetskontroller. Vi använder ett sofistikerat bedrägeri förebyggande system för att kontrollera att de uppgifter du lämnar är korrekta. Om dina uppgifter klarar våra kontroller, kommer du att få möjlighet att ändra din leveransadress i slutet av beställningsprocessen. Du kan också logga tillbaka till ditt konto senare vill ändra adressen om du har avlagt våra kontroller. Observera att ställa in ditt konto med hjälp av ditt betalnings korts adress är mycket troligare att tillåta möjligheten att ändra din leveransadress.

Hur vet jag att du har fått min beställning?
Du kommer att skickas en bekräftelse via e-post.

Varför har min beställning tackat nej?
Detta är vanligtvis eftersom din bank har minskat transaktionen eller de detaljer som du har angett stämmer inte och har inte gått vår säkerhetskontroller. Om detta inträffar, antingen korrigera de uppgifter du har lämnat, försök använda ett annat betalkort eller kontakta oss på 081-241 03 60 för ytterligare råd om du tror att den information som du lämnat är korrekt och du har använt ett kort med tillräckliga medel tillgängliga.

Vad gör jag om min beställning är spärrad?
Vi kommer att försöka kontakta dig så snart som möjligt. Du kan bli ombedd att tillhandahålla en kopia av ditt betalkort eller annan form av identifiering. Detta händer ibland eftersom vi inte kan automatiskt kontrollera de uppgifter du har lämnat ditt kortföretag. Det betyder inte att du har en dålig kreditvärdering eller är en dålig kund! Vi behöver bara att genomföra dessa kontroller ibland för att hindra oss från att omfattas av bedrägliga transaktioner.

Kan jag samla min beställning från dig personligen?
Ja. Ring oss på 081-241 03 60 för att kontrollera lager tillgänglighet.

Vad händer om min varor är skadade under transitering?
Kontrollera dina varor noggrant för skador så snart de anländer, och omedelbart rapportera eventuella skador till oss. Vi kan erbjuda en ersättningsartikeln, så länge du rapporterar eventuella skador till oss inom en vecka från att ha motagit leveransen. Observera dock att vi inte kan acceptera ansvar för artiklar som rapporterats skadade efter sju dagar från leverans, därför vänligen rapportera skador så snart som möjligt.

Vad händer om inte jag är hemma när courier försöker leverera?
Courier bör lämna ett kort så att du vet att de försökte leverera. De kommer vanligtvis försöka leverera igen nästa dag, men du kan också kontakta dem direkt med hjälp av de uppgifter som de ger på kortet.

Vad gör jag om jag får fel artikel?
Detta är en mycket sällsynt händelse, men ibland går saker fel. Vänligen skicka ett e-postmeddelande till info@gear4music.com inklusive din kund kod eller order kontonummer, och låt oss veta detaljerna av problemet. Vi kommer att samla in den felaktiga artikeln från dig och ordna att rätt produkt skickas till dig så snart som möjligt.

Vilken tid på dagen levereras min beställning?
Om du väljer en vanlig vardag leverans, kan objektet levereras när som helst mellan 8 och 6 pm. Vi kan inte spåra din beställning för leverans och förse dig med en mer exakt tid. Om du behöver en mer exakt leveranstid, välj tidsinställd leverans alternativ från kundvagnen.

Vad gör jag om jag verkligen är nöjd med dina produkter och tjänster?
Berätta för dina vänner!