Fullständig Beskrivning
Se Fullständig Beskrivning
Ultimate 3D-ljudprogramvara
Baserat på principen om partiklar kan vilken ljudfil som helst användas för att producera triggerpunkter som skapar en partikel av ljud. Med endast en ljudfil kommer Sound Particles 2:s partikelsystem att producera samma fil med variationer, medan import av mer än en fil kommer att resultera i att varje partikel slumpmässigt reproducerar en av de tillgängliga ljudfilerna. Med upp till en miljon tillgängliga partiklar presenterar Sound Particles 2 en spännande palett av tillgänglig ljuddesign för contemporary film- eller TV-poäng.
Varje partikel kan användas på ett antal olika sätt inklusive grupper eller utsändare. Grupper skapar alla partiklar samtidigt, medan utsändare producerar partiklar med en konstant hastighet. För ytterligare variation kan ljudmodifierare placeras på varje partikel, vilket skapar ett mycket mer varierat utbud av ljud och rörelser mellan varje partikel. Dessa ljudmodifierare kan vara allt från grundläggande funktioner som EQ eller enkla fördröjningar till mycket komplexa processer som randomiserade filter, randomiserade pitch-shifters eller till och med granulära modifierare.
Integrera med animationskällor
Nu med Keyframe-automatisering och stöd för animering, hamnar Sound Particles 2 till toppen av all tillgänglig 3D-ljudmjukvara. Ta kontroll över den rumsliga rörelsen av dina ljud i rymden, kontrollera varje detalj av automatiseringen för experimentell ljuddesign. Vill du att ditt ljud ska börja inom en snäv sfär och sedan expandera ut 10 meter efter 30 sekunder? Inga problem. Sound Particles tar hand om animeringen och rörelsen åt dig. Med hjälp av automation kan du styra parametrar kopplade till rörelsemodifierare som ingår för att lägga till randomiserad rörelse i partiklarna. Till exempel kan du automatisera hundratals partiklar med randomiserad tonhöjdsförskjutning som rör sig runt ett rumsligt fält. Det har aldrig varit så enkelt att skapa ljuddesign i ett 3D-utrymme.
Virtuella mikrofonsystem ger uppslukande anpassning
Sound Particles 2:s virtuella mikrofonsystem fungerar ungefär som en virtuell ljudkamera som rör sig runt din källa och är det ultimata verktyget för nedsänkning. Med hjälp av de virtuella mikrofonerna kan du fånga dina partiklar från ett annat perspektiv, vilket säkerställer en bättre sammanhållning mellan ditt ljud och visuella signaler på skärmen. Du kan använda flera mikrofoner samtidigt och välja från ett brett utbud av format, så att du är redo för alla situationer. Omni, cardioid, hyper-cardioid, dubbelriktad, stereo (XY, MS, AB, Blumlein, Decca Tree, ORTF), Ambisonics, Multi-channel och till och med uppslukande Dolby Atmos stöds. Medan ett brett utbud av olika inställningar tillhandahålls för dig, låter Sound Particles 2 dig skapa en anpassad högtalarlayout som ska användas i det virtuella mikrofonsystemet.
Omfattande videokompatibilitet
Att skapa ljud till video är det bästa sättet att maximera realismen och trovärdigheten hos din film eller TV-ljud. Sound Particles 2 erbjuder möjligheten att ladda ett videoklipp eller en bild och mixa till köet på skärmen. Genom att använda den sfäriska vyn kan du se partiklarna som ligger ovanpå bilden, vilket gör att du kan placera ljud inom det rumsliga fältet mer exakt. Dessutom, för de som arbetar med virtuell verklighet, låter Sound Particles 2 importera dina 360-gradersvideor för att blanda ljud. Med hjälp av Ambisonics virtuella mikrofoner och den medföljande VR Client-applikationen kan du mixa dina spår med head-tracking-funktioner för att visualisera hur ditt ljud rör sig runt din videokälla.
Fantastisk ljudkvalitet
Byggd på en grund av 64-bitars flyttalsprecision, bearbetas varje partikel i Sound Particles 2 internt för maximerad ljudkvalitet. Fördelen med den interna 64-bitars bearbetningen beror på volymen av ljud som kan blandas inuti Sound Particles 2. Med upp till en miljon partiklar behöver du ett fantastiskt dynamiskt omfång för att täcka allt från de omedelbara ljuden av explosioner till avlägsna ljud av viskningar. Det dynamiska omfånget inom mixningssteget kompenseras av en normalisering som appliceras på utgångssteget för att säkerställa en mer linjär ljudnivå för lyssningsändamål. Naturligtvis stöder Sound Particles samplingshastigheter från 44,1 till 192 kHz för att säkerställa att oavsett vilket system du använder kan du enkelt integrera det i ditt arbetsflöde.
Recensioner
"Partiklar har gjort en fantastisk inverkan på vårt arbete, långt bortom allt vi kunde åstadkomma med rattar, knappar och annan programvara." - Cameron Frankley - Övervakande ljudredigerare (Geostorm)
"Jag kan ärligt säga att jag aldrig har använt programvara som Sound Particles förut. Det är verkligen ganska extraordinärt - jag är fascinerad av det." - Jason W. Jennings - Övervakande ljudredigerare (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows)
"Sound Particles producerar ljudinnehåll på ett fräscht och innovativt sätt. Jag har bara skrapat på ytan av vad som är möjligt, och jag lär mig att tänka med ett helt nytt tillvägagångssätt. Det har också utan tvekan den bästa dopplereffekten jag någonsin har haft. används i programvara!" - David Farmer - Ljuddesigner (Lord of the Rings, The Hobbit)
"Vi kan göra alla möjliga riktigt utmanande ljudlandskap med hjälp av partiklar. Det är ett fascinerande verktyg som jag har använt mycket på showen för att bygga element." - Benjamin Cook - Övervakande ljudredigerare (Black Sails - Emmy för enastående ljudredigering)
Funktioner
- Nyutvecklad engine, optimerad för att svara på förändringar i realtid för att bibehålla obefläckad ljudkvalitet när parametrar justeras
- Massproducera ljudeffekter med Batch Processing för att mata ut hundratals renderingar samtidigt
- Över 100 professionellt utformade förinställningar ingår med möjligheten att spara ett oändligt antal spårinställningar
- Spara alla aspekter av din session som en användarmall att återkalla i alla nya sessioner, inklusive spår och mikrofoninställningar
- Oklanderlig integration med en mängd olika branschsaker som CGI
- Importera 3D-information och länka ljudeffekter till dessa objekt för att höra hur den final produkten kommer samman
- Realtidsrendering
- Automatisk avkodning av alla format gör att du kan övervaka i binauralt ljud
- Inkluderar VR Client App för att övervaka dina 360-videor och Ambisonics-ljud direkt till din Android-enhet
- Ambisonics virtuella mikrofoner och VR Client-applikation kan användas för att övervaka ditt ljud med head-tracking-funktioner när du tittar på en 360-video
- Använd upp till en miljon partiklar av ljudkällor som spelas samtidigt för en djup och expansiv ljuddesignapplikation
- Ljudmodifierare låter dig göra subtila variationer av dina partiklar, vilket säkerställer att varje ljud har sin egen unika ton och karaktär
- Partikelgrupper möjliggör samtidig skapande av ljud medan partikelsändare skapar ljud med en konstant hastighet
- Brett utbud av ljudmodifierare inklusive enkla ändringar som EQ eller grundläggande fördröjningar till komplexa processorer som filter, randomiserade subband, slumpmässiga tonhöjdsförskjutningar eller granulära modifierare
- Keyframe-animering och Movement Modifiers låter dig lägga till rörelse till dina partiklar
- Placera ditt ljud i ett rumsligt perspektiv med virtuella mikrofoner som fungerar som en ljudkamera
- Skapa ny virtuell mikrofonpositionering för anpassade högtalarlayouter
- Rendera i HOA Ambisonics upp till kompatibla format ACN/FuMa/SID, N3D/SN3D/maxN)
- Stöder moderna Dolby Atmos-format upp till Atmos 9.1 (säng), Auro 11.1/13.1, NHK 22.2
- Växla mellan metriska och imperialistiska mätningar för att få en bättre förståelse av rumsliga mätningar
- Fullständiga 2D- och 3D-vyer tillgängliga
- Rumslig spårning och utbredningsmätningar låter dig simulera dopplereffekten med ljud som rör sig genom ett utrymme
- Randomiserade generatorer kan skapa nya partiklar från samma källa för ett lite annorlunda ljud
- Premium Supportsystem för att få feedback och branschhjälp med dina projekt
- Inkluderar Doppler + Air-plugins för ett ännu större utbud av möjlig ljuddesign
Specifikationer
Systemkrav
- Operativ system:
- Mac: OSX 10.9 eller högre
- Windows : Windows 7/8/10
- CPU: 2-kärnig eller högre
- RAM: 4 GB eller högre
- Diskutrymme: 620 MB
Allmän