Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Centrala funktioner
Denna produktbeskrivning har översatts från engelska - Se den ursprungliga versionen här
Artikelnummer: 94818
Tiptop Audio Trigger Riot är utrustad med oändliga vridknappar för Tempo och 16-knop 4x4-matrisen. Tempo-kontrollen kan hittas strax under LED-skärmen på Trigger Riot, och används för justeringar i BPM, start- och slutpunkterna för den inre räknecykeln och en mängd andra verktygsfunktioner som klockkälla, hastighet och beat-synkronisering . De 16 kontrollknapparna på modulens 4x4-matris används för att ställa in olika parametrar för varje klockdelare och effekter.
Trigger Riot har en mängd knappar av hög kvalitet för inställning av inställning och växling. En av dessa är Mode-knappen. Detta växlar mellan följande parametrar för varje delning;
Trigger Riot Matrix och Independent-lägena har fyra förinställningar, för totalt 16 minnen i fyra banker. Om du håller en förinställd knapp sparas den förinställda inställningen till banken, vilket ger dig möjlighet att snabbt hämta det senare genom att snabbt trycka på förinställningsknappen. Förinställningar spara mönster, BPM och alla inställda cykel start och slutpunkter. Byte av förinställningar återställer cykeln och skickar en återställningsimpuls på återställningsuttaget för att synkronisera med andra sekvenser.
Fyra banker innehåller fyra förinställningar vardera. Ändring av banken ändrar inte den aktuella förinställningen tills en förinställd knapp trycks in. Bankerna har alternativa funktioner när de hålls för att ställa in den förinställda slingningsfunktionen och kvantifiera förinställda ändringar i takt.
Tiptop Audio Trigger Riot kan också kvantifiera manuella förinställda ändringar i början av en cykel om cykelstart och cykeländen har ställts in. BeatSync Continue kan aktiveras genom att hålla B1 / BeatSync knappen. I detta läge ändras förinställningarna utan att återställa den interna räknaren eller skicka en återställningssignal. beatSync kontrollerar även muten såväl som förinställda förändringar.
Trigger Riot har en praktisk knapptryckningsknapp. Om du trycker på knappen en gång visas ett "tAP" -meddelande, så att du kan trycka på önskat tempo genom att trycka två gånger på knappen två gånger i tiden. Det här nya tempot visas på displayen. Du kan också ange steg med knapparna Mute / Sel. Genom att hålla knappen Tap Tempo, visas ett "tAPS" -meddelande. Enstaka tryck på knapparna Mute / Sel kommer att placera ett steg vid den takten när CYCE inte är 0. Dessa kranar kvantiseras till föregående 16: e not, och avtryckaren avfyras inte till nästa cykel. Kanalerna stängs inte av i det här läget.
Tiptop Audio s Trigger Riot gör att du kan välja mellan standardmatrisläget, där raderna och kolumnerna kommer att interagera med varandra och oberoende läget. I oberoende läge kan varje utmatning i rad eller kolumn ha sin egen inställning. I det här läget hålls knapparna Mute / Sel nedtryckt och önskad vred kan vridas för att ställa in parametervärden. Ändra lägen överför inga inställningar, men fördubblar antalet förinställda inställningar som lagrats i själva Trigger Riot.
Pulsbredden är hur lång tid utgångspulsen förblir hög (5V) och är en procentandel av divisionen. Pulsbredden beräknas baserat på Division plus Clock och Time Shift, så förskjutna divisioner kommer att ha proportionellt kortare pulsbredder. Inställning av pulsbredden till 0 ställer in pulsbredden till en enda intern klockcykel, oavsett vad divisionen är, vilket är användbart för trumtriggning.
Tiptop Audio Trigger Riot har flera synkroniseringsalternativ. En av dessa är SyncBus. SyncBus är en unik synkroniseringsstandard som Tiptop har utvecklat för att synkronisera sina sekvenser med otrolig tid och intelligens. SyncBus använder höghastighets parallell datakommunikation för att uppnå detta och är den rekommenderade metoden för att synkronisera flera Trigger Riot-moduler. Flera enheter är anslutna med en speciell bandkabel på baksidan av modulen. Detta bär klocka, återställ, förinställd och en Boss signal för att bestämma vilken enhet som är mästaren. Trigger Riot kan också synkroniseras till en datorbaserad DAW.