Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Centrala funktioner
Denna produktbeskrivning har översatts från engelska - Se den ursprungliga versionen här
TipTop Audio FSU Timbral Distortion and Time Bending Module (Vit) är en flexibel och expansiv ljuddesign Eurorack -modul med kraftfulla looping -funktioner, destruktiv mättnad och granulära glitch -effekter. Med åtta program per bank TipTop Audio FSU totalt 24 unika lägen som kan hjälpa dig att förvandla ditt ljud på oväntade och spännande sätt, allt packat i ett kompakt 8HP -hölje.
Det perfekta verktyget för den moderna elektroniska kompositören, FSU har en mångsidig uppsättning av mättnads- och distorsionslägen, modellerade från analoga stampboxar och hårdvara för att leverera en autentisk och spännande upplevelse. Allt kan uppnås, från subtil bandmättnad till kraftigt klippning, ringmodulering och frekvensförskjutning för fullständig sonisk kaos som kommer att få dina lyssnares uppmärksamhet och föra dem närmare din musik. Upptäck utomjordiska toner och ljuddesign med Glitch-banken, med tidsbaserade effekter som manipulerar och förvirrar varje aspekt av delay och tonhöjdsvariationer för att skapa extreme och experimentella ljud.
TipTop Audio FSU har också en Depth Fidelity-omkopplare och kan modulera den interna klockan för att skapa en massa över-the-top modulerade effekter. TipTop Audio FSU är verkligen ett måste för alla avid ljuddesigners och ger något nytt till bordet för djup ljudutforskning.
Artikelnummer: 190769
Med åtta distorsionslägen kan TipTop Audio FSU leverera fullständig ljudmättnad av ditt ljud, från subtil bandmättnad till mycket aggressivt klippning och allt däremellan. Genom att lägga till distorsion till din signal introducerar du massor av musikaliska övertoner som kan hjälpa ditt spår att hoppa ut från en tät blandning och stå i framkant, vilket gör den perfekt för pads, melodier och mer. Inte bara det utan genom att lägga till distorsion kan du lägga till en enorm mängd slagkraftighet och djup i din rytmsektion genom att krossa dina trummor med en klippare eller genom att ändra läget till en bandmättare för dina baslinjer.
Dessutom erbjuder FSU ytterligare två distorsionstyper som kan transformera ditt ljud i form av Ring Mod distortion och Frequency Shift distortion. Med Rong Mod moduleras en finjusterad sinusvåg mot signalernas amplitud, vilket skapar små tonvariationer som förvrängs för tjocka, djupa och stereoljud. Med Frequency Shift kan du arbeta i dubbla lägen för att skapa oberoende skiftmängder inom vänster och höger kanal för förvrängda förvrängda ljud.
Glitch-effekterna är tidsbaserade effekter som manipulerar parametrarna för delay och tonhöjd, som driver dina ljud till kreativa och extreme territorier, vilket gör det till en bra ljudbank att utforska för kreativ ljuddesign. För instrument utan igenkänd tonhöjd, som trummor, är deras övergångsbaserade natur deras ljud den perfekta plattformen för att experimentera med Glitching-effekter, till exempel Glitch Pitch-ljudbanken. Glitch Pitch skiftar slumpmässigt och oberoende inom vänster och höger kanal för att skapa intressanta tonfodral som förvandlar även de mest grundläggande trumslingorna.
TipTop Audio FSU är inte begränsat till bara pitch -glitching och har en kornparameter, där sex korn slumpmässigt kommer att flytta runt live -ingången. Styrd av en LFO, i kornläge, kan du förvandla ditt ljud från ett enda mono till ett brett stereospår med ett förfodralet spår som tillför ljud och dimension till ditt ljud.
Den final banken av ljud inom FSU är Sound on Sound (SOS). Detta läge använder en traditionell och primitiv loopingstil som gjordes på vintage bandmaskiner där bandmaskinen med SOS -läget skulle ta bort "radera" -huvudet och helt enkelt lägga till det nyinspelade ljudet ovanpå originalet. I SOS -läge blir "Rec/Play" -kontrollen en VCA för inspelning i bufferten som loopar oändligt för gränslösa prestanda. I SOS -läge är det viktigt att du bara tar en liten bit ljud, annars kommer du inte att kunna slinga din prestanda exakt och förlora alla effekter av din bearbetning. Vid den högsta inställningen finns det bara 1 sekund minne, men att sänka DSP -klockan via omkopplaren ökar inspelningstiden.
Looping -funktion gör TipTop Audio FSU till den ultimata följeslagaren för den experimentella, elektroniska musikproducenten som vill lägga till en helt ny dimension till deras ljuddesign. Att använda looping -funktion i kombination med externa moduler gör TipTop Audio FSU extremt mångsidig för live eftersom du nu kan skapa en oändlig mängd loopar för att lägga till rytmiska och melodiska komplexiteter i din uppsättning för att hålla dina lysVirveltrumma engagerade.