Garantier & Villkor

Utöver vårt "pengarna tillbaka"-garantisystemet säljs alla våra produkter med minst 2 års garanti (fr.o.m 11 April 2017). Om dina varor blir defekta ett fel inom garantiperioden, kommer vi att snabbt reparera eller ersätta artiklarna för dig, och om vi inte kan göra detta kommer vi att erbjuda dig en återbetalning.

För att ordna en retur för felaktiga varor, vänligen ring vår kundtjänst på 081-241 03 60.

OBS. produkter som köpts före den 11 April 2017 säljs med 1 års garanti, såtillvida du inte har köpt en förlängd garanti.

Utökade Garantier

Gear4music förlängda garantisystem erbjuder en förbättrad service och är avsedd att erbjuda en högre skyddsnivå än vår standardgaranti eller andra gratis garantier som erbjuds av andra återförsäljare och tillverkare.

Höjdpunkterna i Gear4music utökade garanti är:

  • Garantin förlängs med upp till 6 år från leveransdatumet
  • Uppsamling och leveranskostnader ingår de första två åren
  • Garantin är överlåtbar om produkten återförsäljs
  • Vi tillhandahåller utrustning till låns om produkten inte repareras inom 30 dagar
  • Vi tillhandahåller ersättningsutrustning om produkten inte repareras inom 60 dagar
  • Om inte förlängda garantin har använts kan den annulleras inom 30 dagar, och när som helst efter det emot en pro rata kontant återbetalning
  • Få 50% av kostnadspriset av garantin tillbaka efter 5 år om garantin inte har använts!

  • Den utökade garantin är utöver den vanliga Gear4music och tillverkarens garanti, och Gear4music villkor för handel. Inget uttalande eller villkor av försäljningen som ingår i dessa villkor påverkar eller begränsar dina lagstadgade rättigheter enligt The EC Consumer Rights Directive 2014.

    Fullständig information om vårt förlängda garantisystem kan läsas här.

    Insamling & Return kostnader

    Standardgarantin:

    Om varor blir defekt inom de första sex månaderna av din ägande, kommer vi samla varorna och leverera dem till dig kostnadsfritt.

    Upphämtningen kommer att äga rum från en lämplig, lokal Service Point, eller en valfri adress, beroende på vilka tjänster som finns tillgängliga i ditt område.


    "UK" utökade garantier:

    Om varor blir defekta inom de första två åren efter leverans, kommer vi att upphämta dem och leverera artiklarna tillbaka till dig gratis.

    Internationella förlängda garantier:

    För beställningar som levereras utanför Storbritannien, kan villkoren för förlängda mellan ett och två år garantier variera beroende på landet, och kommer att tydligt. Om varan blir defekt inom de första en eller två år av ditt ägande kommer vi att hämta varorna och levererar dem tillbaka till dig kostnadsfritt . Efter en eller två års ägande kommer vi att göra en liten avgift för att täcka våra direkta kostnaderna för insamling och skicka tillbaka varan till dig.

    Avlägsna områden:

    För kunder i vissa avlägsna områden i Storbritannien (t ex Isle of Man), kan priset på den förlängda garantin bli marginellt högre på grund av risken för ökade kostnader för transport i samband med insamling och återleverans. Du kommer att kunna se detta pris när du anger dina adressuppgifter i kassan

    Tidsskalor för Reparationer

    Om du returnerar en artikel till oss för reparation, kommer vi att reparera den så snabbt som möjligt. Om vi inte kan reparera din produkt inom 60 dagar, skickar vi dig en ersättningsprodukt.

    Vänligen Observera:

    Alla våra garantivillkor utesluter artiklar som har blivit defekta på grund av missbruk, oavsiktliga skador eller någon annan anledning än tillverkningsfel. Om ett objekt visar sig att vara utan fel när vi mottar det retur hos Gear4music och är utanför vår öppet köp period, kommer vi att returnera varan till dig mot en mindre avgift. Vi rekommenderar också att du försäkrar dina varor.