Garantier & Villkor

Utöver vårt öppet köp system, omfattar alla våra produkter med minst ett års garanti. Om det uppstår något fel med dina varor inom garantiperioden, kommer vi att så snabbt som möjligt reparera eller ersätta artikeln och om vi inte kan göra detta kommer vi att erbjuda dig en återbetalning.

Om du vill avtala en returnering av felaktiga varor, ring vårt kundserviceteam på 081-241 03 60. View All Information

Utökade Garantier

Gear4music förlängda garantisystem erbjuder en förbättrad service och är avsedd att erbjuda en högre skyddsnivå än vår standardgaranti eller andra gratis garantier som erbjuds av andra återförsäljare och tillverkare.

Höjdpunkterna i Gear4music utökade garanti är:

  • Garantin är förlängd med upp till 5 år från leveransdatumet
  • Uppsamling och leveranskostnader ingår de första två åren (UK)
  • Garantin är överlåtbar om produkten återförsäljs
  • Vi tillhandahåller utrustning till låns om produkten inte repareras inom 30 dagar
  • Vi tillhandahåller ersättningsutrustning om produkten inte repareras inom 60 dagar
  • Om inte förlängda garantin har använts kan den annulleras inom 30 dagar, och när som helst efter det emot en pro rata kontant återbetalning
  • Få 50% av kostnadspriset av garantin tillbaka efter 5 år om garantin inte har använts!

  • Den utökade garantin är utöver den vanliga Gear4music och tillverkarens garanti, och Gear4music villkor för handel. Inget uttalande eller villkor av försäljningen som ingår i dessa villkor påverkar eller begränsar dina lagstadgade rättigheter enligt konsumentavtal (information, annullering och extraavgifter) Förordningar 2013.

    Fullständig information om vår förlängda garantisystem kan läsas här.

    Uppsamling & Returkostnader

    Standardgarantin:
    Om det uppstår ett fel hos dina varor fel inom de första sex månaderna av dig som ägare, kommer vi att hämta varorna och leverera dem till dig utan kostnad. Efter sex månaders ägande skall du betala ett litet belopp för att täcka våra kostnader for uppsamlingen och returneringen av varorna till dig. Detta gäller både brittiska och internationella beställningar.

    Internationella utökade garantier:
    För beställningar som levereras utanför Storbritannien kan de förlängda garantivillkoren variera mellan ett och två beroende på landet och detta kommer att anges tydligt. Om det uppstår ett fel hos dina varor inom de första ett eller två åren av ditt ägande, kommer vi att hämta varorna och sända dem till dig utan kostnad. Efter ett eller två års ägande måste du betala ett litet belopp för att täcka våra direkta kostnader for uppsamling och returnering av varorna till dig.

    Tidsskalor för Reparationer

    Om du returnerar en artikel till oss för reparation, kommer vi att reparera den så snabbt som möjligt. Om vi inte kan reparera din produkt inom 60 dagar, skickar vi dig en ersättningsprodukt.

    Vänligen Observera:

    Alla våra garantivillkor utesluter artiklar som har blivit defekta på grund av missbruk, oavsiktliga skador eller någon annan anledning än tillverkningsfel. Om ett objekt visar sig att vara utan fel när vi mottar det retur hos Gear4music och är utanför vår öppet köp period, kommer vi att returnera varan till dig mot en mindre avgift. Vi rekommenderar också att du försäkrar dina varor.