Returer & Återbetalningar

Du kan handla från Gear4music med fullt förtroende och trygghet. Som standard tillhandahåller vi en 30 dagars pengarna tillbaka garanti som kan förlängas upp till 90 dagar emot en liten avgift.

Detta är utöver våra produktgarantier som skyddar dig mot produkt fel och/eller defekta varor för mellan ett till fem år.

Vår pengarna tillbaka garanti är utöver dina lagstadgade rättigheter och skiljer sig från många andra återförsäljares garantier eftersom vi avhämtar produkten gratis om du inte vill behålla den, så länge du meddelar oss inom sju dagar efter att du har mottagit din beställning.

Om du vill skicka något retur under vår pengarna tillbaka garanti , se till att produktet är:

View All Information

Tidsskalor För Returnering För Återbetalning

Storbritannien och Europa EU-Standard Gear4music Standard Gear4music Valfri
Stödberättigad återbetalningsperiod 15 dagar 30 dagar upp till 90 dagar
Standardleverans avgifter återbetalas? Ja Ja Returnera inom 30 dagar
Gratis uppsamling Nej Returnera inom 7 dagar Returnera inom 14 dagar
N.B. Personiliserade varor och programvaror som har öppnats eller registrerats kan inte returneras.

Om du av någon anledning önskar att returnera ett produkt inom tidsramen ovan, vänligen ring vår kundtjänst på 081 24 10 360 för att boka upphämtningen.

Returnera produkter inom vår 30 dagars pengarna-tillbaka garanti

Om du beslutar dig för att en vara inte är lämplig inom 30 dagar efter leverans, kan du lämna tillbaka den till oss för utbyte eller återbetalning inklusive standard leveranskostnaderna för din beställning.

Förutsatt att du meddelar oss inom sju dagar efter mottagandet, upphämtar vi dessutom varan kostnadsfritt. Uppsamlingar som meddelas efter sju dagar kommer att medföra en upphämtningskostnad vars belopp beror på varans storlek och vikt.

Utökade pengarna tillbaka garantin – upp till 90 dagar

Många produkter har en valfri ytterligare skydd tillgänglig som en del av vår utökade garanti-paket. Detta omfattar en utökad pengarna tillbaka garantiperiod. Istället för våra standard 30 dagars öppet köp är upp till 90 dagar tillgängliga (den exakta mängden dagar anges på produktsidan). Detta är föremål för följande:

För uppsamlingar begärda inom 14 dagar från leverans:
Vi uppsamlar varorna kostnadsfritt och standard leverans kostnader kommer att återbetalas. Återbetalningar av leveranskostnader och gratis uppsamlingar uteslutar specialtjänster så som Lördags levering eller andra uppgraderade tjänster.

För uppsamlingar begärda efter mer än 14 dagar efter leverans:
Om den öppna köp garantin tas upp efter mer än 14 dagar från leverans (men inom 90 dagar från leverans), måste du skicka produkter till oss eller, alternativt kan vi ordna uppsamling för en avgift vilken beror på storleken och vikten av artikeln. De ursprungliga leveringskostnaden återbetalas, förutsatt att det är inom 30 dagar från leverans. Den förlängda garantin avgiften du ursprungligen betalade kommer inte att återbetalas.

Förpackning av varor som ska returneras

Vänligen håll reda på den original förpackningen tills du är säker på att du vill behålla varorna. En ytterligare kostnad kommer att tillämpas om du vill returnera en produkt och inte längre har den originala förpackningen - efter sju dagar från leverans.

Om du inte har den original förpackningen men vill returnera varorna inom tiden för pengarna-tillbaka-garantin, måste alla objekt placeras i en kraftig kartong med lämpligt förpackningsmaterial för att skydda och förhindra produkten att flyga runt inuti lådan och bli repad eller skadad. Gear4music kan inte ansvara för objekt som åsamkas skador på grund av otillräcklig emballering; din retur och återbetalning kan vägras om objektet inte förpackas korrekt.

Detta utökade garantisystem omfattar inte varor som är skadade i transit: se nedan.


Varor i transit

Ifall det skulle hända att dina varor skadas under transporten till dig, meddela vänligen oss så snart som möjligt, och senast inom 7 dagar efter mottagandet och vi kommer snabbt ersätta punkten eller erbjuda dig en återbetalning. Naturligtvis upphämtar vi den skadade produkten från dig gratis.


Felaktig objekt

Standardgarantin:

Om varor blir defekta inom de första sex månaderna efter att du mottagit dem, kommer vi att samla upp varorna och leverera dem till dig utan kostnad.

Om du har ett objekt som blir felaktigt inom de första 30 dagarna av din äganderätt, kommer vi att samla objekt från en angiven adress.

Om du har ett objekt som blir fel efter de första 30 dagarna men inom de första sex månaderna av dig som ägare:

För artiklar under 20 kg (t.ex. elektriska gitarrer, violiner, MIDI-keyboardar, osv.):
Vi kan samla in ditt objekt från en DPD Pickup Shop – Sök efter den mest bekväma upphämtningsplatsen här. Alternativt kan vi också samla in från en adress som du anger för en samlingsavgift på 5 pund.

För artiklar över 20 kg (e.g. trumset, kontrabas etc):
kan vi uppsamla in ditt objekt från en angiven adress.

Efter sex månader debiterar vi en avgift för att täcka våra kostnader för insamling och returnera varorna till dig. Detta gäller både brittiska och internationella beställningar.


Utökade garantier i Storbritannien

Om varan blir defekt inom de första två åren efter leverans, kommer vi att uppsamla varorna och leverera dem tillbaka till dig kostnadsfritt.

Om du har ett objekt som blir felaktig inom de första 60 dagarna, kommer vi att samla varorna från en adress som du anger.

Om du har ett objekt som blir felaktig efter de första 60 dagarna, men inom de första sex månaderna:

För artiklar under 20 kg (t.ex. elektriska gitarrer, violiner, MIDI-keyboardar, osv.):

Vi kan samla ditt objekt från en DPD Pickup Shop. Söka efter den mest bekväma upphämtningsplatsen på här . Alternativt kan vi också samla in från en adress som du anger för en avgift på 5 pund.

För artiklar över 20 kg (t ex trumset, kontrabasar, osv.):
Vi kan samla ditt objekt från en adress som du anger.

Efter två års ägande kommer vi att debitera en liten avgift för att täcka våra direkta kostnader för insamling och skicka tillbaka varan till dig.


Internationella förlängda garantier:

För beställningar som levereras utanför Storbritannien, kan de förlängda garantivillkor mellan ett och två år variera beroende på land och kommer att nämnas tydligt. Om varan blir defekt inom de första ett eller två åren, kommer vi att upphämta varorna och levererar dem tillbaka till dig kostnadsfritt. Efter ett eller två års ägande kommer vi att ta en liten avgift för att täcka våra direkta kostnaderna för insamling och sedan skicka tillbaka varan till dig.
Avlägsna områden

För kunder i vissa avlägsna områden i Storbritannien (t.ex. Isle of Man) kan priset på den utökade garantin bli marginellt högre, på grund av risken för högre insamlings- och transportkostnader för leveransen. Du kommer att kunna se detta pris när du anger dina adressuppgifter i kassan.



Vissa produkter är uteslutna från vår 30 dagars pengarna tillbaka garanti

Dessa inkluderar:

  • Datorprogram som har öppnats eller registrerats
  • Musik datorsystem byggda till kundens personliga specifikationer
  • Produkter köpta i vårt Showroom
  • Alla objekt som kommer i direkt kontakt med näsan, öronen eller munnen, inklusive men inte begränsade till träblås- & Bleckblåsinstrument samt munstycken, öronsnäckor, osv...

  • Vad vi gör när varor returneras

    När vi får tillbaka varor inspekteras de inom fem dagar, för att säkra oss att du har tagit väl hand om dem under din ägo period och att allt som ursprungligen skickades har returnerats.

    Observera att du kan komma att debiteras en avgift för retur och påfyllning om varorna inte återvänds i "som ny skick" och med lämplig förpackning. Du kan se våra fullständiga villkor och förhållanden här har.

    Om du har begärt en återbetalning, kommer detta att behandlas inom tio arbetsdagar från mottagandet av dina varor.

    Om du har begärt en ersättning eller en alternativ artikel, kommer detta att skickas så snart som möjligt.