Returer & Återbetalningar

Du kan handla från Gear4music med fullt förtroende och trygghet. Som standard tillhandahåller vi en 30 dagars pengarna tillbaka garanti som kan förlängas upp till 90 dagar emot en liten avgift.

Detta är utöver våra produktgarantier, som skyddar dig mot produkt fel och/eller defekta varor för mellan ett till fem år.

Vår pengarna tillbaka garanti är utöver dina lagstadgade rättigheter och skiljer sig från många andra återförsäljares garantier eftersom vi hämtar upp produktet gratis kostnad om du inte vill behålla det om du meddelar oss inom sju dagar efter att du har mottagit din beställning.

Om du vill skicka något retur under vår pengarna tillbaka garanti , se till att produktet är:

View All Information

Tidsskalor För Returnering För Återbetalning

Storbritannien och Europa EU-Standard Gear4music Standard Gear4music Valfri
Stödberättigad återbetalningsperiod 15 dagar 30 dagar upp till 90 dagar
Standardleverans avgifter återbetalas? Ja Ja Returnera inom 30 dagar
Gratis uppsamling Nej Returnera inom 7 dagar Returnera inom 14 dagar
N.B. Personiliserade varor och programvaror som har öppnats eller registrerats kan inte returneras.

Om du av någon anledning önskar att returnera ett produkt inom tidsramen ovan, vänligen ring vår kundtjänst på 081 24 10 360 för att boka upphämtningen.

Returnera produkter inom vår 30 dagars pengarna-tillbaka garanti

Om du beslutar dig för att en vara inte är lämplig inom 30 dagar efter leverans, kan du lämna tillbaka den till oss för utbyte eller återbetalning inklusive standard leveranskostnader av din beställning.

Förutsatt att du meddelar oss inom sju dagar efter mottagandet, hämtar vi upp varan kostnadsfritt. Uppsamlingar som meddelas efter sju dagar kommer att medföra en upphämtningskostnad, hur mycket beror på varans storlek och vikt.

Utökade pengarna tillbaka garantin – upp till 90 dagar

Många produkter har en valfri ytterligare skydd tillgänglig som en del av vår utökade garanti-paket. Detta omfattar en utökad pengarna tillbaka garantiperiod. Istället för våra standard 30 dagars öppet köp är upp till 90 dagar tillgängliga (den exakta mängden dagar anges på produktsidan). Detta är föremål för följande:

För uppsamlingar begärda inom 14 dagar från leverans:
Vi uppsamlar varorna kostnadsfritt och standard leverans kostnader kommer att återbetalas. Återbetalningar av leveranskostnader och gratis uppsamlingar uteslutar specialtjänster så som Lördags levering eller andra uppgraderade tjänster.

För uppsamlingar begärda efter mer än 14 dagar efter leverans:
Om den öppna köp garantin tas upp efter mer än 14 dagar från leverans (men inom 90 dagar från leverans), måste du skicka produkter till oss eller, alternativt kan vi ordna uppsamling för en avgift vilken beror på storleken och vikten av artikeln. De ursprungliga leveringskostnaden återbetalas, förutsatt att det är inom 30 dagar från leverans. Den förlängda garantin avgiften du ursprungligen betalade kommer inte att återbetalas.

Förpackning av varor som skall returneras

Vänligen behåll den originala förpackningen tills du är säker på att du vill behålla varorna, då en extra avgift kommer att krävas om du vill returnera ett produkt utan den originala förpackningen sju dagar efter leverans.

Om du inte har original forpackningen men vill returnera varor inom pengarna-tillbaka-garantin, måste alla objekt placeras i en kraftig kartong med lämpligt förpackningsmaterial för att skydda och hindra objektet i att flytta runt och förhindra skador eller repor. Gear4music accepteerar inte ansvaret för objekt som skadas på grund av otillräcklig emballering, och din retur och återbetalning kan vägras om objektet inte packas korrekt.

Inkluderar den förlängda garantin varor som skadas under transport? – se nedan.

Varor skadade under transport

I den osannolika händelsen att dina varor är skadade under transporten på väg till dig, vänligen meddela oss så fort som möjligt och senast inom 7 dagar efter mottagandet. Vi kommer då att snabbt ersätta objektet eller erbjuda dig en återbetalning. Naturligtvis hämtar vi också den skadade varan kostnadsfritt.

Felaktig objekt

Standardgarantin:

Om varor blir defekta inom de första sex månaderna av dig som ägare, kommer vi samla varorna och leverera dem till dig utan kostnad.

Om du har ett objekt som blir felaktig inom de första 30 dagarna av din äganderätt som vi kommer att samla objekt från en adress som anges.

Om du har ett objekt som blir fel efter de första 30 dagarna men inom de första sex månaderna av dig som ägare:

För artiklar under 20 kg (t.ex. elektriska gitarrer, violiner, MIDI keyboard etc & hellip;):
Vi kan samla in ditt objekt från en DPD Pickup Shop – Sök efter din mest bekväma upphämtningsplatsen här. Alternativt kan vi också samla in från en adress som du anger för en 5,00 pounds samling avgift.

För artiklar över 20 kg (e.g. trumset, kontrabas etc & hellip;):
Vi kan samla in ditt objekt från en adress som anges.

Efter sex månaders ägande gör vi en avgift för att täcka våra kostnader för insamling och returnera varorna till dig. Detta gäller både brittiska och internationella beställningar.


UK utökade garantier:

Om varor blir defekta inom de första två åren av ditt ägande kommer vi samla varorna och leverera dem till dig utan kostnad.

Om du har ett objekt som blir felaktig inom 60 dagar för dig som ägare kommer vi samla föremål från en adress som anges.

Om du har ett objekt som blir fel efter de första 60 dagarna men inom de första sex månaderna av dig som ägare:

För artiklar under 20 kg (t.ex. elektriska gitarrer, violiner, MIDI keyboard etc & hellip;):
Vi kan samla in ditt objekt från en DPD Pickup Shop – Sök efter din mest bekväma upphämtningsplatsen här. Alternativt kan vi också samla in från en adress som du anger för en 5,00 pounds samling avgift.

För artiklar över 20 kg (e.g. trumset, kontrabas etc & hellip;):
Vi kan samla in ditt objekt från en adress som anges.

Efter två år av ägande gör vi en liten avgift för att täcka våra direkta kostnader för insamling och returnera varorna till dig.



International utökade garantier:
För beställningar levereras utanför Storbritannien, förlängd garantivillkoren kan variera beroende på landet mellan ett och två år, och detta kommer att anges tydligt. Om varor blir defekta inom de första en eller två åren av ditt ägande kommer vi samla varorna och leverera dem till dig utan kostnad. Efter ett eller två års ägande gör vi en liten avgift för att täcka våra direkta kostnader för insamling och returnera varorna till dig.

Ytterområden

För kunder i vissa avlägset belägna områden i Storbritannien (e.g. Isle of Man) vara priset på den utökade garantin marginellt högre, på grund av risken för högre insamling och utlämnande transportkostnader. Du kommer att kunna se detta pris när du anger dina adressuppgifter vid kassan.



Vissa produkter är uteslutna från vår 30 dagars pengarna tillbaka garanti

Dessa inkluderar:

  • Datorprogram som har öppnats eller registrerats
  • Musik datasystem byggda till kundens personliga specifikationer
  • Produkter köpta i vårt Showroom
  • Alla objekt som kommer i direkt kontakt med näsan, öronen eller munnen, inklusive men inte begränsat till Träblåsinstrumentet instrumenterar, Bleckblåsinstrument och munstycken, öronsnäckor osv...

  • Vad vi gör när varor returneras

    När vi får tillbaka varor inspekteras alla varor inom fem dagar för att säkra oss att du har tagit väl hand om dom under ditt ägo och att allt som ursprungligen skickades har returnerats.

    Observera att du kan komma att debiteras en avgift för retur och påfyllning om varorna inte återvänds i nytt skick och med lämplig förpackning. Du kan se våra fullständiga villkor och förhållanden här har.

    Om du har begärt en återbetalning, kommer detta att behandlas inom tio arbetsdagar från mottagandet av dina varor.

    Om du har begärt en ersättning eller en alternativ artikel, kommer detta att skickas så snart som möjligt.