Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Centrala funktioner
Denna produktbeskrivning har översatts från engelska - Se den ursprungliga versionen här
Sound Particles 4 FX paket är det ultimata plugin-paketet från Sound Particles med fyra banbrytande effekter som består av: Doppler, Air, Energy Panner och Brightness Panner.
Observera: Denna produkt kommer i form av en digital nedladdningskod som skickas till din e-post för aktivering.
Artikelnummer: 220244
Ett brett utbud av kontroller låter dig justera och redigera ditt source audio för att passa dina behov. Detta inkluderar källhastighet, avståndsdämpning, mikrofonavstånd och tid till topp. Du kan också välja från ett brett utbud av mikrofontyper och uppslukande ljudformat inklusive mono (omni, cardioid, åttondetal), stereo (MS, XY, ORTF, Blumlein, AB), 5.1, 7.1, 9.1 Dolby Atmos säng , eller Ambisonics (upp till tredje ordningen).
En av de mest banbrytande funktionerna hos Doppler är Distance EQ som återskapar frekvenssvaret du skulle få från luftdämpning. Du kan också ange hur avståndet mäts med tre verkliga enheter att välja mellan, inklusive fot, meter, mph och km/h. Den fångar egenskaperna hos ljud som passerar förbi med största noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer. När ljud passerar genom luften på avstånd påverkar det ljudets tonhöjd, nivå och tonalitet, vilket är vad Doppler replikerar med otrolig realism.
Få den perfekta stereobilden varje gång. Med Doppler kan du ställa in tiden där du vill ha toppen av Doppler. När det anges kommer Doppler automatiskt att synkronisera alla andra parametrar för att få den perfekta synkroniseringen med bilden. Inte bara det utan du kan använda en extern kontrollyta för att redigera pluginens parametrar för djup integration.
Det är subtila detaljer som skiljer det goda från det stora. Med Air kan du finslipa detaljerna för att sätta ditt projekt över resten. Objekt i närheten låter inte samma sak som avlägsna objekt. Skapa avstånd och utrymme mellan ljudkällor, oavsett om det är ett objekt eller dialog med Air för att förbättra realismen i dina inspelningar utan att någonsin behöva skjuta om en scen igen.
I TV- och filmöverdubbningens värld är en ständig utmaning att ställa in din studioinspelade sång i samma utrymme som den fysiska skådespelaren och göra den trovärdig. Den här processen med Automated Dialogue Replacement (ADR) skapar en fördjupningsbarriär där din publik inte kommer att kunna ansluta till karaktärernas dialog om de inte tycker att det låter naturligt. Air hjälper till att uppnå otroligt naturligt klingande avstånd, så att du kan placera ditt ljud i ett övertygande utrymme för att öka publikens fördjupning.
Air kommer laddad med en mängd förgjorda simulerade utrymmen inklusive Antarktis och Death Valley och erbjuder också möjligheten att simulera ditt eget önskade utrymme genom att justera parametrarna inbyggd. Oavsett om din scen är i öknen, skogen eller inomhus, kommer du att kunna skapa ett harmoniskt förhållande på skärmen till ljud för alla dina tittare.
Tillämplig för nästan alla ljudfunktioner, Air är också ett extremt användbart verktyg för studiomusiker, ingenjörer och mixare. Idealisk för att justera ljusstyrkan på instrument, bussar eller till och med fullmixar utan att påverka källans klang och ton. När du mixar måste du skapa utrymme för varje instrument att ockupera samtidigt som det låter sammanhängande och sammanklistrat. Genom att använda Air för att skapa en subtil diskantavrullning med en mjuk lutning hjälper instrumenten att passa ihop sömlöst för att undvika att låta för ljust eller hårt. Eftersom Air är optimerad för prestanda, kommer plug-and-play-karaktären snabbt att etablera sig som din favorit i studion.
En ofta underskattad aspekt av den kreativa processen, panorering av dina instrument kan ha en djupgående inverkan på energin och rörelsen i dina spår. Energy Panner erbjuder en unik lösning för att placera dina spår över stereofältet baserat på intensiteten för varje spår. Med hjälp av proprietära analysalgoritmer bestämmer Energy Panner intensiteten på ditt ljud och låter dig flytta dem från stereo, Dolby Atmos, 7.1 eller till och med binaural utgångar. Föreställ dig att flytta dina trummor på takten, panorera dina staccato-syntar till attacken eller till och med sprida din sång på den mjuka svansen av din not och det här är vad Energy Panner kan göra för dig.
Med två driftlägen möjliggör Energy Panner fullständig kontroll över din dynamiska rörelse i din mix. Panoreringsläget fungerar ungefär som en traditionell panorering, så att du kan flytta din ljudkälla från en punkt till en annan. Detta är ett användardefinierat punkt-till-punkt-system där du kan välja att flytta dina tunga trummor en från punkt i stereofältet till nästa för att skapa en rörlig trumslinga som tillför intresse och spänning till elektronisk musikproduktion.
Alternativt erbjuder Sliding Mode ett mer nyanserat tillvägagångssätt, där du kan skapa en bana helt efter din design. När ljudet når ett visst inställt tröskelvärde, kommer ljudkällan att flyttas men inte återgå till startpunkten när den är klar. Istället kommer ljudkällan att frysa i det läget tills ljudet överskrider tröskeln igen.
För ett så kraftfullt och flexibelt verktyg behövs ett snyggt och innovativt gränssnitt. Presenteras via en enda kontrollenhet på skärmen med lämpligt namn "The Dome", och gränssnittet på Energy Panner är designat för att vara användarvänligt direkt ur lådan och ger allt du behöver för att göra justeringar på en skärm. Att extrahera alla möjliga parametrar och vägar för ljuddesign i Energy Panner görs på en skärm, vilket sparar tid genom att eliminera behovet av tråkig och tidskrävande menydykning. Genom att använda en enda dra och släpp-design kan du anpassa panoreringsparametrarna i The Dome för hand för att rita in dina anpassade ändringar.
De omgivande parametrarna rymmer de flexibla ljuddesignalternativen som Energy Panner har att erbjuda, utan att vara alltför komplicerade. En enkel tvåvägsomkopplare ovanför The Dome ändrar funktionsläget som kommer att motsvara en förändring i färg, medan omkopplare till vänster kommer att justera de olika typerna av rörelse som finns.
Att ta en grundläggande princip som panorering och omvandla den till något unikt och kreativt är alltid en svår uppgift. Brightness Panner erbjuder en unik variant på panorering genom de egna frekvensanalysalgoritmerna, vilket resulterar i att dina ljud placeras över stereofältet för extra spänning och rörelse. Genom att presentera två olika lägen, panorering och glidning, levererar Brightness Panner ett brett utbud av funktioner för att ändra hur din panorering fungerar.
I panoreringsläget låter användargränssnittet dig sprida ditt ljud över hela spektrumet från början till slut, där ljudet kommer att flytta från en punkt till nästa. I skjutläge, men närhelst din ljudsignal är inom frekvens- eller tonhöjdsintervallet, rör sig ljudet baserat på din användardefinierade bana. Med den här möjligheten kan du skapa en väg där ljudet inte flyttar till startpositionen när ljudet stoppas, och därför frysa positionen tills ljudet startar igen. Detta är ett extremt effektivt sätt att skapa spännande rörelser och utrymme i din mix för extra fördjupning för dina lyssnare.
Brightness Panner använder tre analyslägen för att erbjuda flexibla rörelser för ett brett utbud av ingångar. Styr panoreringen av ditt ljud baserat på ljusstyrkan, tonhöjden eller till och med MIDI-signalerna för att skapa en större variation av banor. Varje läge använder den inbäddade frekvensanalysen av ingångskällan för att distribuera ljudet runt dig i ditt valda spectral .
Ljusstyrkeläget är huvudfunktionen i Brightness Panner. Med hjälp av intelligenta inbyggda spectral analyseras frekvensinnehållet i din ljudkälla och ställs in på dina användardefinierade parametrar. Till exempel, ju högre tyngdpunkt ett ljud har, desto närmare kommer ljudkällan att vara den ändpunkt du har ställt in i domen.