Fullständig Beskrivning
Se Fullständig Beskrivning
Klassisk bandvärme
Golden Age R1 MKIII är en mångsidig bandmikrofon som kombinerar den klassiska värmen hos ett bandelement med den extra tillförlitligheten hos en FET-buffertförstärkare. Det breda frekvensområdet och högkvalitativa bandelement är utformade för att fånga varje nyans i ditt source audio i extreme detaljer. Fokus på ljudnoggrannhet accentueras ytterligare av den smörliknande ton som bandmikrofonen ger, vilket resulterar i ett varmt och fylligt ljud. Den aktiva kretsen innebär att du kan använda R1 MK3 med ett brett utbud av mikrofonförförstärkare, samt att använda längre kabellängder samtidigt som du bibehåller optimal ljudfidelitet.
Mångsidiga inspelningsapplikationer
Den fantastiska realismen R1 Mk3 ger resultat i exceptionell ljudkvalitet, perfekt för studioinspelningar. Dess höga SPL-kapacitet på 150 dB är en av de högsta känslighet som finns för bandmikrofoner, vilket gör att du kan använda den med ett brett utbud av ljudkällor. Den integrerade bipolära / FET-diskreta lågbrusförstärkaren har ett transformatorlöst utgångssteg med låg impedans, isolerar bandet och får smink-transformator från yttre störningar.
R1 MKIII har ett figur-8 riktningsmönster för bredare söta fläckar och sidavvisning. De högkvalitativa komponenterna gör mikrofonen mycket lämplig för inspelning av trumma, strängar, körer, akustiska instrument och mer. Förutom att vara bra för studion, är mikrofonen också idealisk för live applikationer såsom föreställningar.
Få ljudet rätt vid källan
En av de mest unika funktionerna i denna aktiva bandmikrofon är det integrerade 10dB Pad och Low-Cut Filter. Dessa två omkopplingsbara parametrar ökar mikrofonens flexibilitet, så att du kan tillgodose olika ljudkällor och inspelningsmiljöer.
Low-Cut-filtret är perfekt för att spela in sång, ta bort low-end från din mikrofon för en renare och mer definierad high-end, med minimalt behov av extern bearbetning. 10dB Pad är också utmärkt för inspelning av högre ljudkällor som trummor och högre instrument, så att mikrofonen inte överbelastar kretsen.
Byggd för att hålla
Denna retro-stil bandmikrofon påminner om bandmikrofoner från slutet av 70-talet och början av 80-talet och baserar sin design på klassiska mikrofoner. Den justerbara vaggan som omger mikrofonen används för positionering. De justerbara sidorna gör att du kan hitta den perfekta positionen varje gång för optimal ljudprestanda.
Den har en elegant, svart finish med Pad och Low-Cut Filter inbyggt på mikrofonens framsida i form av en tvålägesomkopplare. Dessutom levereras mikrofonen komplett med en avtagbar mikrofonkabel och ett mjukt fodral för transport och förvaring av din mikrofon för extra skydd ..
Funktioner
- Det oöverträffade naturliga och musikaliska ljudet från en klassisk bandmikrofon i kombination med den jämna ljudkvaliteten som erbjuds av de aktiva kretsarna
- Bedövning realism med känslan av att vara där
- Typisk fantastisk och mjuk bandljudkvalitet med jämn överdel och utökad låg ände
- Snabb och livliknande övergående reproduktion
- Bipolär / FET diskret lågbrusförstärkare med transformatorfritt utgångssteg med låg impedans
- Drivs av standard 48V Fantommatning
- Omkopplingsbar -10 dB Pad och 100 Hz Low Cut filter
- Hög SPL-kapacitet, 150dB SPL och hög känslighet för en bandmikrofon
- Figur 8 riktningsmönster för breda söta fläckar på mikrofonens fram- och baksida, med sidavvisning
- 50 mm långt band av 2 mikrometer tjock aluminiumfolie
- Internt stötdämpare för band- och magnetenheten
- Avtagbar mikrofonkabel och mjukt vadderat fodral
- Kan användas med alla standardMixers / förförstärkare med en balanserad ingång som kan leverera 48V Fantommatning
Specifikationer
- Typ: fantastisk bandgeometri, ren aluminium, 2 um tjock, 50 x 5 mm storlek med aktiv elektronik
- Riktningskaraktärisitk: Figur 8
- Känslighet: -40 dBA / pA @ 1Khz
- Maximalt SPL @ 1 kHz: 150 dB
- Utgångsimpedans: 50 Ohm, balanserad
- Rekommenderad belastningsimpedans: > 1000 ohm
- Strömförbrukning: 4 mA
- Mått: 69 x 185 mm
- Vikt: 850 g
- Produktkod: R1 aktiv MK III