Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Denna produkt kommer att finnas tillgänglig för köp snart
Centrala funktioner
Denna produktbeskrivning har översatts från engelska - Se den ursprungliga versionen här
Ett trumljud som passar dig. Steady State Fate Entity Bassdrum ger en komplett och mångsidig synthesizer röst, perfekt för att producera en enorm mängd bastrum, slagverk och synthljud. Konstruktionen har ett resonansfilter, tvåstegs stignings- och fodralfilter med oberoende lutningsformning, en högkvalitativ VCA och diskret transistormättnadskrets.
Varje parameter på Entity Bass-trumman är spänningsstyrbar. Entity BDS låter dig skapa autentiskt klingande trumrytmer eller använda parametrarna SATURATE, BODY och RING för att skapa något helt unikt för dig.
Artikelnummer: 149588
Lutningsgeneratorn är integrerad i kretsen via 3-vägsomkopplaren under FM LVL-kontrollen på Entity BDS. Strömställaren väljer FM, FM + ENV eller bara ENV som mod-källa. Denna kontroll använder en bipolär dämpare som påverkar lutningsgeneratorns nivå. Alternativt kan detta användas för att styra en extern modulator som påverkar utgångens tonhöjd.
Detta avsnitt av Entity BDS är en tvåstegsfunktionsgenerator. Med en sluttningstid som sträcker sig från 1 ms till cirka en minut kan en mängd effekter uppnås med kuvertet. Olika lutningsformer kan väljas oberoende för de två kuvertstegen. Olika dynamik kan uppnås för tonhöjd och amplitud på grund av att kuvertet är utformat för att utlösa vid en börvärde. Till exempel kan ljudet variera mellan valfritt antal utlösare som tänds innan kuvertets börvärde nås.
Höjning / fodral kuvertet kan användas på ett antal sätt, med direkt kuvertutgången kan du skapa komplexa korrigeringar med din aktuella signalväg. Alternativt ger "Duck" -utgången ett sätt att kontrollera externa VCA: er. Detta skapar en komprimeringseffekt genom att du kopplar till VCA när kuvertet aktiveras.
En subtil funktion, BODY simulerar åtdragning och lossning av ett trumhår. För att inte påverka tuning skapar BODY vid full "täthet" ett mjukt, dämpat signalljud. Alternativt skapar hela vägen ett löst trumhårljud. I mitten producerar BODY-kontrollen ett resonans trumljud. Kombinerat med andra parametrar, inklusive signalhöjd, kan BODY-kontrollen användas för att finjustera din signal och skapa originala trumljud.
RING styr resonans sönderfodralstid. Oavsett om du siktar på en kort Plektrumsljud eller en oändlig ring, kan RING-kontrollen ge detta. Filterkonstruktionen säkerställer att signalen fortfarande kommer att resonera något med RING-kontrollen hela vägen ner.
Mättad kontroll ger dig möjlighet att producera den vintage low-end distortion efterfrågad av analoga entusiaster. Detta uppnås med en aggressivt avstämd klass-A diskret förstärkare. Med bara en liten mängd mättnad tillsatt kommer du omedelbart att märka effekten på din signal. I den andra änden av spektrumet har mättaren förmågan att överdriva utgångssteget för en hårklippande effekt. Detta kan kompenseras med utgångsstyrningen för att upprätthålla korrekt utgångsnivå.
Beroende på omkopplarinställningen kan utgången blandas med en sekundär ingång tack vare den parallella signalprocessorns design. Detta betyder att du kan blanda små mängder av Entity BDS-effekten i din huvudsignalväg. Alternativt kan signalen köras oberoende genom Entity BDS. Nivån på blandningen kan styras vilket, i kombination med de olika funktionerna på Entity BDS, ger en enorm mängd ljudformningsmöjligheter.
Det är möjligt att tillgång åt VCA direkt via A-MIX-ingången. Det här betyder att du kan använda Entity BDS-utgångssektionen som en fristående VCA eller för att blanda andra signaler. Feedbackpatchning kan uppnås och resulterar i några komplexa signaler som håller dig upptagen i timmar. Filtret kan också användas i kombination med den nominella utgången via F-MIX-ingången. Denna ingång är känslig för puls och utlösningsbredd. Effekten av detta kan användas för att skapa dynamiska rytmer som är mindre dramatiska men extremt musikaliska.