Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Centrala funktioner
Denna produktbeskrivning har översatts från engelska - Se den ursprungliga versionen här
Den Eventide Tverb Reverb Plugin utvecklades i samarbete med legendariska producenten, ingenjör och musiker Tony Visconti. Inspirerad av den ikoniska ljud av David Bowies tolfte studioalbum Heros, under ett möte på mänskliga Studios i New York med Visconti och Eventide's Adrienne Humblet, Joe Waltz och Tony Agnello, Eventide team lyssnade som Visconti förklarade hur stark en instrument Bowies röst var och hur han kunde utnyttja den makten genom att använda olika tekniker för mikrofon. Baserat på samma mikrofon inställningarna Visconti skapas i Meistersaal, integrerar Tverb plugin tre helt oberoende grönskande reverb med komprimering och valbara riktningskaraktäristik på mikrofon 1 och justerbar portar på båda mikrofoner 2 och 3. Detta skapar den perfekta utgångspunkten medan funktioner och användning av stereomikrofoner förstärka effekten samtidigt som det producerar en mängd olika ljudlandskap. Dessutom DAW automation kan användas att programmera mikrofon platser och avstånd i realtid kan erbjuda ett utbud av naturlig klingande akustiska miljöer.
Artikelnummer: 71900
Augusti 1977, producerade Visconti David Bowies klassiska spår hjältar på Berlins Hansa Studios i skuggan av Berlinmuren. Låten spelades utom avgörande vocal spåret. Med endast ett spår kvar för sång hade Visconti en idé. Att känna kraften i Bowies röst, förutom att vara imponerad av den rika stämningen i Meistersaal, uppfann Visconti en fantastisk inspelning teknik. Att inrätta tre mikrofoner i hallen, användes först för Bowie sjunga direkt i en sekund sedan var placerad ca 15 minuters promenad bort och den tredje längre bak i salen. Visconti placeras sedan gates på de andra och tredje mikrofoner som sattes att öppna som Bowie sjöng högre och högre.
" En av utmaningarna i utvecklingen av Tverb var att utforma reverb som fångat den rika atmosfären i Meistersaal och ändå var effektiva, att säkerställa att plugin skulle köra native utan att belasta den DAW CPU. Genom att köra tre oberoende Reverb, två långt mikrofonerna kan övertygande placeras var som helst i hall.''- Eventide's Tony Agnello.
" Jag har plugins som emulerar rum men detta begrepp, för att ha set-up allt på en sida, jag trodde aldrig det var möjligt. De tre mikrofonerna är korrekta, rummet är korrekt, och nu när det är i stereo, du faktiskt höra något som jag aldrig sett till att göra när jag var i Berlin. Det är bara bra.''- Tony Visconti.