Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Centrala funktioner
Denna produktbeskrivning har översatts från engelska - Se den ursprungliga versionen här
Zynaptic REMIX paket är en samling av tre förstklassiga plug-ins för ljuddesign, mixning och mastering. Består av Morph 2, Pitch Map och Unmix::Drums, du får ett brett utbud av funktioner från att justera nivåerna på redan blandade trummor till att ändra tonhöjden i realtid och till och med morphing mellan två signaler.
Zynaptiq Morph 2 är ett ovanligt musikproduktionsverktyg konstruerat för att producera effekten av att ljudmässigt förvandla två signaler till ett enda unikt ljud eller övergång som behåller bådas egenskaper. Med den här effekten kan Morph producera en mängd olika ljudintressanta effekter, hybridljud, fysiskt omöjliga instrument, varelseröster som liknar långt borta, effekter som liknas vid en talkbox och mycket mer.
Pitchmap erbjuder en världsförsta och enda ta på pitchbearbetningsverktyg; Dess främsta funktion är tonhöjdsbearbetning i realtid av individuella ljud inom blandade signaler. Tonhöjdsbearbetning kan nås med ett MIDI-keyboard eller genom att skapa en tonhöjdskarta i Pitchmaps strömlinjeformade grafiska användargränssnitt.
Zynaptiqs Umix::Drums är världens första ljudplugin med dämpning eller förstärkning av trummor i blandad musik, i realtid. Genom att använda avancerad källsignalseparation kan Unmix::Drums demixa, unmixa, ljudextraktion och ljudisolering.
Artikelnummer: 236448
Zynaptiq Morph 2:s mest framträdande och ovanliga egenskap är dess förmåga att ta två signaler och generera ett unikt och nyanserat ljud eller övergång som har bådas egenskaper. Morph beräknar två separata morphing-övergångar från dina A- och B-signaler samtidigt; vilket betyder att A till B producerar en övergång och B till A producerar en annan distinkt övergång. Morph 2 låter dig sedan styra din morphing med den inbyggda XY- pad. Att röra sig vertikalt över Y-axeln skapar "steg" mellan signalerna medan förflyttning åt vänster eller höger avgör vilken signal som är mer framträdande. Alla Morphs övergångar bearbetas i realtid så att du kan experimentera och upptäcka alla de extraordinära ljud som utvecklats mellan din A- och B-signal med en betydande lyhörd omedelbarhet.
Pitchmap är baserad på Zynaptiqs unika ljudbehandlingsteknologi för blandade signaler. Att arbeta med hela mixar i realtids MAP-teknik demixar internt insignalen till individuella ljud, inklusive övertoner och transienter. Pitchmap modellerar det mänskliga hörselsystemet för att använda perceptiv modellering och mönsterigenkänningstekniker som separerar ljud för att individuellt justeras och mappas till andra tonhöjder.
Eftersom Pitchmap använder vad som i huvudsak är artificiell intelligens inom en komplex DSP, erbjuder Pitchmap ett enkelt arbetsflöde i den komplicerade processen att korrigera stämningsproblem, omharmonisering och omstrukturering av en kompositions tonhöjder. Detta gör att du kan hantera den kreativa processen och koppla in ett MIDI-keyboard för att spela toner och börja tonhöjdsmappa, eller till och med låta datorn göra tonhöjdskartläggningen genom att använda dedikerade makrokontroller för att gå från en tangent till en annan.
Zynaptiqs Unmix::Drums är ett unikt världsförsta ljudplugin som har isolering och dämpning av en trumsignal i förhållande till allt annat i mixen i realtid. Genom att använda avancerad källsignalseparation är Unmix::Drums mycket kapabel att demixa, unmixa, ljudextraktion och ljudisolering för att ge frekvensberoende trumnivåkontroll som sträcker sig från upp till +18dbB boost till praktiskt taget fullständig borttagning. I slutändan fungerar Unmix::Drums så att du kan dämpa din trumsignal genom ett fantastiskt antal nivåer med ett arbetsflöde så enkelt som att justera parametrarna "Drum Level" och "Threshold"; från "headphone bleed"-nivåer eller skjuts tydligt till framsidan av mixen.